Informacje o projekcie

Projekt nosi nazwę „Wsparcie walki z wykluczeniem cyfrowym osób niepełnosprawnych siłą międzynarodowego zespołu”. Przyjechaliśmy w grupie 33 uczniów z 4 nauczycielami, z których 2 uczyło języka angielskiego. Podróżowaliśmy autobusem. Rozpoczął się 20 września i trwał 10 dni. Mieszkaliśmy w hotelu Poseidon Palace niedaleko Leptokarii. Nasza piękna rezydencja znajdowała się tuż przy plaży, która była fantastyczna i bardzo atrakcyjna. Osiedlenie się było łatwym zadaniem do wykonania. Spędziliśmy dużo czasu ciężko pracując nad osiągnięciem celów naszej mobilności. Mieliśmy też okazję wziąć udział w wielu wycieczkach. Byliśmy w Leptokarii, Palaios Panteleimonas, Łaźni Zeusa i Klasztorach Meteorów. Odwiedziliśmy również wyspę Skhiatos. Ale nasza wycieczka nie polegała tylko na dobrej zabawie. Bardzo ciężko pracowaliśmy również nad stworzeniem tej strony.
Informatyczna część naszej grupy miała również zajęcia z analizy stron internetowych pod kątem zgodności z WCAG oraz z zarządzania bazami danych. Studenci o profilu społeczno-językowym odbywali zajęcia z retoryki i sztuki pięknego przemawiania.
Mieliśmy też okazję poznać wielu wspaniałych Greków, którzy pomogli nam w tłumaczeniu na swój język ojczysty.

Ta mobilność pozwoliła nam się poznać, a także poznać nowych, ciekawych ludzi. Osiągnęliśmy wszystkie nasze cele i zdobyliśmy wiele ważnych informacji, rozwijając kluczowe kompetencje, które są zawarte w polskim programie nauczania. Ta niesamowita wycieczka pomogła nam poprawić nasze umiejętności językowe wraz z innymi, takimi jak tworzenie stron internetowych dla osób niepełnosprawnych lub doskonalenie umiejętności retorycznych. Wycieczka była również okazją do rozwoju dla naszych nauczycieli. Mogli również odkryć z nami kulturę grecką.

Rezultaty projektu

Podsumowanie

Ogólne wyniki:

  • W czasie projektu podnieśliśmy kluczowe kompetencje, poszerzyliśmy wiedzę oraz nauczyliśmy się pracy w grupie projektowej, co uczyniło nas bardziej wartościowymi pracownikami.
  • Mieliśmy okazję zdobyć praktyczne umiejętności korzystania z zasobów i narzędzi cyfrowych.
  • Zwiększyliśmy nasze zaangażowanie, szczególnie po wielu miesiącach nauki zdalnej, która była ciężką i mało motywującą formą nauki.
  • Staliśmy się dobrymi wzorami do naśladowania i zachęciliśmy naszych rówieśników do intensywniejszej nauki i zmotywowaliśmy ich do poszerzania horyzontów.
  • Zyskaliśmy moc planowania przyszłych projektów mobilnościowych i pokazywania nauczycielom, że praca zespołowa jest dla nas bardzo cenna.
  • Nasza praca zachęci innych uczniów do pogłębiania wiedzy i szerokiego odkrywania wiedzy.
  • Promowaliśmy hasła współpracy europejskiej.
  • Dzięki Unii Europejskiej nawet uczniowie z rodzin o trudnej sytuacji materialnej mogli poznać świat poza Polską.
  • Nauczyliśmy się wielu specjalistycznych słów w tej konkretnej dziedzinie.
  • Doświadczyliśmy codziennego życia ludzi z Grecji i dowiedzieliśmy się wiele o ich kraju.
  • Podczas pracy nad projektem nasze umiejętności związane z WordPressem poszybowały w górę.
  • Nabraliśmy pewności siebie w publicznych wystąpieniach.

 

 

Wyniki dla poszczególnych grup:

  • Dla nauczycieli była to okazja do podniesienia kwalifikacji zawodowych, wzmocnienia kompetencji w zakresie organizacji mobilności międzynarodowej oraz rozwoju osobistego, co zaowocowało motywacją do pracy.
  • Szkoła stworzyła tym samym podwaliny bogatego w pedagogiczne innowacje programu edukacyjnego i osiągnęła wymierne efekty (strony internetowe, broszury informacyjne itp.), które oprócz promocji naszej szkoły informują również o źródłach finansowania projektów i jego szczegóły.
  • Dla uczniów była to dobra okazja, aby zobaczyć z czym na co dzień zmagają się osoby niepełnosprawne i spróbować im pomóc. To także dobry sposób na naukę tworzenia stron internetowych i doskonalenie umiejętności językowych w naturalny sposób – rozmawiając ze sobą.

Galeria zdjęć